Забавен поглед над храната  

Пуснато от MARFI етикети ,

Христос Возкресе, честит Великден на всички: Не забравяйте нуждаещите се:
И безпомощните:
Отрудените:
Дори калпазаните:
Обичайте се:
Дръжте на приятелите си:
Защото макар и да е тежък живота:
И несправедлив:
Винаги можете да му се присмеете:

Безплатен обяд  

Пуснато от MARFI етикети ,

Попаднах на една много интересна статия от Дневник

Става дума за експеримент в Германия в които заведенията не обявяват цени, а оставят клиентите сами да решават колко е струвала вечерята им. Противно на очакванията не ги чака фалит, точно обратното - открива се нова успешна бизнес ниша.

Научна студия на Франкфуртският университет и екип на професора по търговия и маркетинг Мартин Натер обобщава и анализира резултатите от привидно рискования бизнес модел.

Първото заведение с подобна стратегия - Die Weinerei (www.weinerei.com), или "Винарната", съществува в Берлин от края на 90-те, но бе възприемана повече като поредния анархично-утопичен проект. Оказва се обаче, че моделът действа успешно и във финансовото сърце на федералната република - Франкфурт. В рамките на три месеца един ресторант, два фризьорски салона и едно кино провеждат експеримента по поръчка на местния университет, представил сега резултатите пред пресата.

Според данните има и случаи, когато клиентите плащат само 50 цента, но повечето, оставени сами да решат на базата на удовлетворението си от услугата и обслужването, постъпват честно.

(Ако този модел се въведе в България, стотици заведения няма да получават и 50 цента дори :)

Така например в персийския ресторант "Киш" за обедното меню, иначе с цена 7.99 евро, клиентите са платили средно 6 евро. Cобственикът, от друга страна, е отбелязал 30 процента повече посещения и затова мисли да продължи практиката.

Колкото до Die Weinerei, концепцията на заведението, което присъства във всеки берлински пътеводител, е уникална - в началото на вечерта всeки плаща "наем" от едно евро за чаша, после може да пие колкото иска вино и да вечеря от домашно приготвения бюфет. Накрая пуска в една стъклена купа толкова пари, колкото иска или може да даде. В края на 90-те Die Weinerei съществува като нелегална кръчма в по-малко престижните части на Берлин от 2004 г. oбаче заведението се е настанило и в модерния квартал Пренцлауер Берг. Междувременно бизнесът се e разраснал впечатляващо бързо - Die Weinerei е верига от четири заведения в Берлин, всичките пълни вечер.

От атмосферата на приятелски клуб от нелегалните времена е останало малко - тогава заведението е функционирало на принципа на солидарността между бохемите без пари и хора с пари, които искат да познават бохеми и съответно били готови да пускат повече евро в стъклената купа. Сегашните посетители са студенти, туристи, свободни артисти или добре познати редовни клиенти, въодушевени от идеята, че никой не им бърка дълбоко в портмонето само защото заведението е модерно. И често на излизане, опиянени от виното и атмосферата, без да забележат пускат повече пари, отколкото са възнамерявали в началото на вечерта.

Ех как искам да видя такова заведение и в родината...


Великденска изложба в Киев  

Пуснато от MARFI

В украйнската столица Киев се готвят за грандиозно посрещане на Великден:Майстори от цялата страна усърдно подготвят интересна изложба от великденски яйца, за да отбележат възкресението Христово:

Хлебарки по заведенията  

Пуснато от MARFI етикети , ,

Да, добре виждате. Това върху салама по средата Е хлебарка:Заведението е Флора Бургер в Студентски град!

Като направихме снимката персонала просто се разсмя заедно с нас, дори не направи опит да я прикрие или изгони...

Какво да се прави, хигиената по заведенията в студентски град е на нулево ниво. Особено в района на манджа стрийт.

Един и същи човек събира парите, връща ресто и после пипа храната с пръсти...

Мизерия...


Бронирани в дискотеките в студентски  

Пуснато от MARFI етикети ,

Никак не обичам да ходя по дискотеките в Студентски град, сега ще обясня защо:

Преди няколко месеца отидохме с една приятелка от работата в Авеню, на входа имаше някаква линия, залепена от охраната на пода, за да оказва зоната където щателно те пребъркват, сякаш влизаш в съдебна зала, след като си платиш вход де.

Пред нас имаше три момчета, едно от тях прекрачи линията и си ровеше в портфейла, за да извади точна сума и да плати входа, както всички знаем хората събиращи вход, никога нямат да ти върнат...

Тази една крачка се оказа фатална за момчето, охраната само чакаше да се заяде с някои и започнаха да го налагат, изкараха цялата компания отвън и почнаха да ги бият сякаш са убийци, ужас... докато те бяха заети да малтретират клиенти, ние пък си влезнахме без вход, не че не бях притеснен да не ме изкарат и мен с тупаници навън, ама няма да ги чакам да си свършат морския бой и после да им плащам, като искат да се бият да се бият, аз се промъкнах.

Вчера пък в Ориент 33, някакви типове почнаха да се налагат със столове направо, охраната и тя пое щети, скъсани ризи, червени уши.. чак полиция дойде, бяха още със стоп-палките хранилки в джобовете и хич не им се занимаваше:

"И ся момчета, без глупости нали, няма да се причкваме после, без щуротии нали?"

2-та пъти дето съм ходил в студентски за половин година и двата пъти станах свидетел на бой, насилие и мизерии, добре че бях с мотора и имах каска с мене, за всеки случай, ма като гледам май само така ще ходя вече там.

И това не са единствените случай, приятели са ми разказвали как охраната само чака някой да се напие и започват да го малтретират, един вид да се покажат колко са мощни на гърба на пияния човечец, смех и комплекси!

Граждани умолявам Ви да бъдете много осторожни и мили с охраната в заведенията в Студентски град, за ваше добро е.


Болярка ще изнася за емигрантите  

Пуснато от MARFI етикети

Великотърновската пивоварна "Болярка" е решила да предостави българско бирено изкушение и на испанските и кипърските пазари.

В момента "Болярка" продава продукция на румънския пазар, очаква се продажбите на външните пазари да достигнат стойности от 70 до 100 хил. хектолитра бира!

Вероятно от "Болярка" са избрали Испания и Кипър като следващи пазари за развитие, за да достигне родната продукция до компактните маси от българи работещи в тези страни.

Спомням си от лятото какво събитие беше пиенето на "Каменица" в Гърция, нещо ежедневно и прието за даденост тук, но зад граница вкусът е по-благ.


Дваж мисли, веднъж пиши  

Пуснато от MARFI етикети ,

Това, което виждате долу е част от една игра, която тече от есента поне в Motto, и се изразява в отгатването на реплики от един незавършен комикс.

Написан е на англисйки, за радост и на англисйките клиенти на заведението, само че за техен ужас има правописна грешка.

"The autor of the most"... наместо Τhe AutHor.

Author, Authority, Authoritarian и други са всички с h.

Ta хубаво е да измисляте забавления за клиентите си, докато чакат поръчките, но може да ги попрегледате и за грешки ;)



Motto и малките неща  

Пуснато от MARFI етикети , , ,

В Μοtto държат на стила. И знаят, че малките неща също са важни и могат да накарат човек да се усмихне, като това цветенце например. Както и елементарното запитване дали да носят вече основното ястие, за да не изстива и да не се претрупва масата с чинии:

Елегантен ненатрапчив брандинг, менютата, градинските лампи, навсякъде четеш едно дискретно, но присъстващо"Μοtto".
А мотото на Мото е просто, добра храна, добро обслужване - доволни клиенти. Вярно плащаш малко повече, но пък получаваш доста повече отколкото по обичайните псевдо заведения. Наздраве!
И за да не ме обвините в пристраснот едно мнение на другия полюс.


Бразилски Джаз Коктейл  

Пуснато от MARFI етикети

Имам удоволствието да Ви поканя на джаз концерт посветен на бразилския композитор Антонио Карлос Жобим и организиран от студентите от Нов Български Университет с любезната подкрепата на посолството на република Бразилия в България.

За тези желаещи да се заредят със разпускаща доза нежна бразилска музика са предвидени и дискове с прозиведенията на автора, които ще бъдат изпълнени по време на концерт-коктейла.

Място: Social Jazz Club Пл. Славейков номер 4. Телефон 088 4022 220 Вход Куверт: - 10 лв.



Owned!!  

Пуснато от MARFI

Owned2:

Jägermeister промоция  

Пуснато от MARFI етикети

Любимата ми напитка (Йгермайстер) се нуждае от помощта ти, ако:

Ти си общителна, дива и самоуверена

Купонът е в кръвта ти и заразително се забавляваш

Според теб думата „задръжки” означава нещо с дръжки

Обожаваш да танцуваш навсякъде и по всяко време

Чувстваш отлично зад, пред или върху бара

Обичаш да си нависоко и да гледаш отвисоко

Да си център на внимание е естественото ти състояние

Обичаш провокациите и не приемаш „не” за отговор

Ако си над 18 г., то ти си нашият човек!

Jägermeister търси точно теб за щури Jäger промоции и незабравимо изживяване.

Стани част от нашия екип, като изпратиш CV и снимка на jagerparty@abv.bg и напишеш с едно изречение защо искаш да се забавляваш с нас.

Чакаме те!

Всички одобрени кандидатки ще бъдат поканени на кастинг между 10 и 15 април 2008 г.

Пожелавам на момичетата успех и се надявам да се срещнем по заведенията ;)

Owned  

Пуснато от MARFI етикети ,

Някой човек с право се е ядосал на О! Шипка и им е лепнал логото на Макдоналдс :)